مشتریان هدف را مشخص کنید

selecting-right-people

منظور از مشتری هدف این است که چه کسانی و از چه قشری اقدام به خرید محصولات شما خواهند کرد. مثلا اگر شما فروشگاه اینترنتی لباس دارید، مشتریان هدف شما می‌توانند زنان و دختران یا حتی مردانی باشند که بخواهند به همسرشان کادو بدهند. برای مشخص کردن مشتریان هدف آنها را بر اساس معیار های زیر طبقه بندی کنید.

  • سن، جنسیت و محل اقامت
  • الگو های رفتاری
  • انگیزه‌ها و اهداف اصلی مشتری
  • بزرگترین چالش آنها چیست و شما چگونه آن را مرتفع خواهید کرد؟
  • چرا آنها باید محصولات شما را بخرند؟

بگذارید برای روشن‌تر شدن این موضوع برای شما مثالی بزنم. بیایید فرض کنیم فروشگاه اینترنتی شما در حوزه‌ی فروش لباس و مد فعال است. خب بیایید به سوالات بالا پاسخ دهیم:

همچنین بخوانید:  آیا کسب و کارهای کوچک باید بازاریابی دیجیتال را برونسپاری کنند؟

سن، جنسیت و و محل اقامت: زنان و دختران بین ۱۶ تا ۴۰ سال

الگو های رفتاری: آنها معمولا هرچند وقت یکبار و چرا دست به خرید می‌زنند؟

انگیزه ها و اهداف اصلی: خوش‌پوشی، زیبایی، شاید Show-Off کردن

بزگترین چالش آنها چیست و شما چگونه آن را مرتفع خواهید کرد: برای یک خریدار لباس همیشه کیفیت و قیمت در اولویت است و شما می‌توانید با تولید لباس های با کیفیت با قیمت مناسب نگرانی مشتری را از این بابت رفع کنید.

چرا آنها باید محصولات شما را بخرند؟: این سوالی است که شما خودتان باید به آن پاسخ دهید. برای پاسخ به این سوال وجه تمایز خود با رقبا را بررسی کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *